«Method Acting» είναι η πιο πολυσυζητημένη και πιο πετυχημένη μέθοδο υποκριτικής, που διδάσκεται στις σχολές υποκριτικής της Αγγλίας και την Αμερικής.
Η Μέθοδος έγινε γνωστή από το Group Theater της Νέας Υόρκης το 1930 και τον Lee Strasberg – Actors Studio το 1940 και 1950
.
Στηρίχτηκε στις βασικές αρχές του Constantin Stanislavski για ψυχολογικό ρεαλισμό και συναισθηματική αυθεντικότητα, όπου ο ηθοποιός επαναφέρει προσωπικές του αντιδράσεις και συναισθήματα και τα προσομοιώνει στον χαρακτήρα που ερμηνεύει.
Οι τεχνικές του Sanford Meisner , της Stella Adler και αργότερα της Utah Hagen , συμπληρώνουν την Μέθοδο και την ολοκληρώνουν ως την μοναδική Μέθοδο υποκριτικής.
Ένας δάσκαλος έτσι ή αλλιώς δεν δύναται να διδάξει υποκριτική παρά μόνο τους «νόμους» της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Τι είναι
Η Μέθοδος είναι το βασικό εργαλείο του ηθοποιού για να κάνει την θεωρία πράξη, ν’ απελευθερωθεί και να ανακαλύψει μέσα από τον βαθύτερο εαυτό του , την αλήθεια του ρόλου που ερμηνεύει και την αλήθεια της στιγμής που βιώνει επάνω στην σκηνή.
Πώς λειτουργεί
Ο ηθοποιός μαθαίνει ν’ αναλύει τους «νόμους» της ανθρώπινης συμπεριφοράς και παράλληλα κατανοεί, μελετά και μαθαίνει να αγαπά τον εαυτό του, έτσι ώστε να μπορεί να δουλεύει τα πιο ασυνείδητα και «κλειδωμένα» κομμάτια των αναμνήσεων, μνημών και βιωματικών εμπειριών του. Δουλεύοντας με την Μέθοδο μαθαίνει να αναγνωρίζει τα δυνατά στοιχεία του εαυτού του και να ανταπεξέρχεται σε όλες τις προσωπικές αδυναμίες του, που στέκονται εμπόδιο.
Στόχος της Μεθόδου
Ο στόχος της Μεθόδου είναι να δημιουργήσει ο ηθοποιός έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα – ρόλο και να «αναπαραστήσει» αληθινά συναισθήματα, κάτω από αληθινές συνθήκες που βιώνει ο χαρακτήρας του την συγκεκριμένη στιγμή, έτσι ώστε να αποδώσει μια ρεαλιστική ερμηνεία, χωρίς να δημιουργεί «μανιέρες» ασφάλειας .
Αυτό επιτυγχάνεται με την ενδυνάμωση του ηθοποιού ως μοναδική, αυθεντική οντότητα που φέρει και προσφέρει τον δικό του προσωπικό «χώρο», όπου μέσα χωράνε όλοι οι ρόλοι ανεξαρτήτου ηλικίας, καταγωγής, φύλλου, ρεπερτορίου.
Βασικές τεχνικές του Method Acting
- Mοment to moment
- Biography of the character
- Active Analysis, Action, Adaptation, Bit
- Communication, Concentration of Attention, Cognitive Analysis
- Given Circumstances, Imagination, Indication, Inner Contact
- Inner Monologue, Intention, Justification, Physical Action
- Motivation, Objectives, Super Objectives, Relaxation, Representation
- Sense Memory, Subtext, Substitution, Through-line of Action, Turning Point
- As If’s, Needs and Wants, Objectives
- Affective Memory
- The Fourth Wall
(κρατείται η αγγλική γλώσσα για να διατηρηθεί η ορολογία αυτούσια)
You have to act human to be human!!!!!!!!
You have to be human to act human!!!!!!!!
Μαρία Τσαρούχα
“Method Acting” Teacher